Procedura Aktualizacji Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego Przez Społeczność (Lokalnej Strategii Rozwoju) na lata 2016-2022 dla obszaru Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenie „Brzesko-Oławska Wieś Historyczna”
Cel procedury: Celem procedury jest sformalizowanie procesu dokonywania aktualizacji Lokalnej Strategii Rozwoju, by zapewnić jak najszerszy udział partnerów LGD i wszystkich mieszkańców obszaru. Zmiany zachodzące na obszarze działania LGD powodują konieczność przeprowadzania regularnych weryfikacji zapisów umieszczonych w LSR i dokonywania ewentualnej aktualizacji treści dokumentu. Konieczność wprowadzenia zmian do LSR może wynikać w szczególności z następujących przyczyn:
- zmiany obowiązujących przepisów regulujących zagadnienia objęte LSR;
- zmiany dokumentów programowych lub rozporządzeń dotyczących zagadnień objętych LSR;
- uwag zgłoszonych przez Instytucję Zarządzającą/ Instytucję Wdrażającą;
- uwag zgłoszonych przez kontrolę;
- wniosków wynikających z wdrażania LSR i przeprowadzonej ewaluacji LSR.
Zakres procedury: Procedura obejmuje czynności związane ze zgłaszaniem, analizowaniem i przyjmowaniem uchwałą Walnego Zebrania zmian w zapisach LSR.
Założenia ogólne:
- Proces wdrażania i aktualizacji odbywa się z jak najszerszym udziałem partnerów LGD i wszystkich mieszkańców obszaru;
- Wszystkie działania LGD dotyczące wdrażania LSR są jawne;
- LGD monitoruje na bieżąco wdrażanie LSR;
- Aktualizacja LSR nie powinna być dokonywana częściej niż raz w roku na Walnym Zebraniu Członków, ale dopuszcza się nadzwyczajne okoliczności wprowadzania dodatkowych korekt;
- Organizację działań związanych z aktualizacją LSR zapewnia Biuro LGD.
Przebieg procedury:
1. Wnioski w sprawie zmian zapisów w LSR mogą zgłaszać:
- członkowie LGD;
- organy Stowarzyszenia, Biuro LGD;
- wszyscy mieszkańcy obszaru.
2. Zgłaszanie wniosków jest sformalizowane.
Przyjmowane jest na formularzu udostępnionym na stronie internetowej oraz w Biurze LGD.
3. Analiza zgłaszanych do LGD potrzeb zmian dokonywana jest przez pracowników Biura i Zarząd.
4. Analiza otoczenia prawnego związanego z funkcjonowaniem LGD i wdrażaniem LSR dokonywana jest przez pracowników Biura i Zarząd.
5. Zarząd dokonuje potrzebnych analiz do wprowadzania zmian w LSR. Analizy te wykonywane są na bieżąco w ramach ciągłego monitoringu:
- analiza zgłaszanych do LGD wniosków;
- analiza otoczenia prawnego związanego z funkcjonowaniem LGD i wdrażaniem LSR;
- analiza uchwał organów Stowarzyszenia wnioskujących o zmiany;
- analiza wniosków zawartych w Raporcie Zespołu ds. Monitoringu i Ewaluacji.
6. Co najmniej raz w roku Zespół ds. Monitoringu i Ewaluacji powoływany przez Walne Zebranie, dokonuje ewaluacji własnej LGD i przygotowuje „Raport z wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju” wraz z ewentualnymi rekomendacjami zmian zapisów w LSR.
7. Na wniosek Prezesa, Zarząd LGD podejmie uchwałę o przystąpieniu do aktualizacji LSR.
8. Zarząd może dodatkowo podjąć decyzję o zleceniu ekspertom zewnętrznym analizy związanej z koniecznością aktualizacji dokumentów Stowarzyszenia.
9. Biuro LGD informować będzie społeczność lokalną o przystąpieniu do procesu aktualizacji strategii poprzez wywieszenie na stronie internetowej uchwały Zarządu LGD o przystąpieniu do aktualizacji strategii. Każdy z mieszkańców obszaru objętego działalnością LGD będzie miał prawo do wniesienia swoich uwag.
10. Zarząd dokonuje ostatecznej decyzji o zmianach. Przyjęte uchwałą zmiany rekomenduje Walnemu Zebraniu Członków Stowarzyszenia.
11. Zarząd przygotowuje projekty uchwał dotyczące zmian w zapisach LSR Walnemu Zebraniu Członków Stowarzyszenia.
12. Aktualizacja Lokalnej Strategii Rozwoju dokonywana jest uchwałą Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia.