Istotą projektu współpracy "Dobre bo lokalne" jest popularyzacja i przygotowanie produktów regionalnych do wejścia na komercyjne rynki, a dzięki nim wsparcie lokalnej przedsiębiorczości.
Cel ogólny: Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości za pomocą produktów i usług wykorzystujących zasoby lokalne poprzez: inwentaryzację zasobów, diagnozę rynku i strategię marketingową dla dwóch grup cenowych produktu regionalnego, cykl szkoleń, organizację jarmarku folkloru, katalog produktu regionalnego i sklep internetowy, wyjazd studyjny, cykl programów telewizyjnych.
Projekt „Dobre bo lokalne” skierowany jest do mieszkańców obszarów partnerskich LGD, a zwłaszcza do twórców ludowych, małych przedsiębiorstw, osób nieaktywnych zawodowo, kobiet, osób młodych oraz seniorów. Realizowany będzie na całym obszarze Lokalnych Grup Działania uczestniczących w projekcie.
W ramach operacji zostanie przeprowadzonych szereg komplementarnych działań:
Planowane rezultaty, które zostaną osiągnięte dzięki działaniom operacji:
– podjęcie międzyterytorialnej współpracy LGD
– promocja lokalnych zasobów przyrodniczych, kulturowych, historycznych, turystycznych oraz produktów lokalnych
– przeszkolenie mieszkańców LSR, w tym przedstawicieli grup defaworyzowanych w zakresie wprowadzenia produktu regionalnego na rynek i podejmowania działań przedsiębiorczych,
– wsparcie sprzedaży produktów i usług wykorzystujących zasoby kulturowe,
– przeprowadzenie inwentaryzacji wytwórców i produktów regionalnych obszaru.