Zakres projektu
Dobre bo lokalne
Istotą projektu współpracy "Dobre bo lokalne" jest popularyzacja i przygotowanie produktów regionalnych do wejścia na komercyjne rynki, a dzięki nim wsparcie lokalnej przedsiębiorczości.
Cel ogólny: Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości za pomocą produktów i usług wykorzystujących zasoby lokalne poprzez: inwentaryzację zasobów, diagnozę rynku i strategię marketingową dla dwóch grup cenowych produktu regionalnego, cykl szkoleń, organizację jarmarku folkloru, katalog produktu regionalnego i sklep internetowy, wyjazd studyjny, cykl programów telewizyjnych.
Projekt „Dobre bo lokalne” skierowany jest do mieszkańców obszarów partnerskich LGD, a zwłaszcza do twórców ludowych, małych przedsiębiorstw, osób nieaktywnych zawodowo, kobiet, osób młodych oraz seniorów. Realizowany będzie na całym obszarze Lokalnych Grup Działania uczestniczących w projekcie.
W ramach operacji zostanie przeprowadzonych szereg komplementarnych działań:
- INWENTARYZACJA ZASOBÓW
- INTERAKTYWNA MAPA TWÓRCÓW
- BADANIE RYNKU i STRATEGIA MARKETINGOWA
- CYKL SZKOLEŃ
- KONKURS NA PRODUKT REGIONALNY
- KATALOG – WYDAWNICTWO
- GABLOTY I MEBLE WYSTAWOWE
- JARMARK FOLKLORU
- WYJAZD STUDYJNY
- CYKL ODCINKÓW TELEWIZYJNYCH
Planowane rezultaty, które zostaną osiągnięte dzięki działaniom operacji:
– podjęcie międzyterytorialnej współpracy LGD
– promocja lokalnych zasobów przyrodniczych, kulturowych, historycznych, turystycznych oraz produktów lokalnych
– przeszkolenie mieszkańców LSR, w tym przedstawicieli grup defaworyzowanych w zakresie wprowadzenia produktu regionalnego na rynek i podejmowania działań przedsiębiorczych,
– wsparcie sprzedaży produktów i usług wykorzystujących zasoby kulturowe,
– przeprowadzenie inwentaryzacji wytwórców i produktów regionalnych obszaru.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Operacja polegająca na wsparciu rozwoju przedsiębiorczości za pomocą produktów i usług wykorzystujących zasoby lokalne poprzez: inwentaryzację zasobów, diagnozę rynku i strategię marketingową dla dwóch grup cenowych produktu regionalnego, cykl szkoleń, organizację jarmarku folkloru, katalog produktu regionalnego i sklep internetowy, wyjazd studyjny, cykl programów telewizyjnych
Tytuł operacji: Dobre bo lokalne.
Operacja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19. „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”, poddziałania 19.3 „Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.